dåså.

då har man blivit kicksparkad in i verkligheten igen där glass och sol inte är en del utav vardagen. eller jo. det är faktiskt fortfarande så! väl på jobbet så är vi två "fröknar" och 3 barn. eftersom förskolan är inne i en renoveringsperiod så kan vi inte vara inomhus. det är ju okej så länge det inte regnar och så länge vi inte är fler barn... jag och malin har semester fortfarande, fast med barn. igår var vi iväg till stranden. idag flydde vi hem till malin och hennes djur och imorgon ska vi vara i solna och leka i plaskdammen. kanske vi tar oss till fjärilshuset. vem vet!

har cyklat till jobbet nu två dagar i rad. suck vad svettigt det är! och trött blir man också. :P konstigt va!

har precis suttit och surfat på present till Tuva, hon fyller ju faktiskt 1 om en månad, shit! hon som är/var så liten. hittat två riktigt fräna grejer som jag faktiskt inte tror någon annan kommit på. får se vad det blir. annorlunda säger jag i alla fall, och sådant som hon kan växa med! pedagogiskt!

nu ska jag vänta på att maten ska laga sig själv. får se om det funkar!

snart hemma.

har njutit fullt i 5 dagar nu! sol, bad och skratt! avslutar gärna varje semester så här :) dock må jag börja jobba på att inte störa mig på småsaker. okej. man bor jäkligt nära varandra när man seglar, så det är inte lätt. men det blir ju faktiskt inte roligare av att man hela tiden funderar på varför folk är som dom är. jag är ju som jag är och det är ju okej, varför kan jag inte bara låta andra vara som dom är. får bli att läsa lite mia törnblom när man kommer hem ;)

nu är linda på väg hem till mig också! mycket trevligt! hoppas vädret håller i sig så vi kan mysa massor i solen! och dessutom har ju lönen skuttat in så där finns det också saker trolla med!

nä, nu ska jag njuta av sista semestern!

paradise.

nu är vi i paradiset. bokstavligt talat. paradiset ligger visst nära finnhamn och är otroligt fint! när vi kom fram så hoppas vi i plurret direkt. 21 fina grader i vattnet! låg säkert i tjugo minuter eller liknande, underbart! känns dock lite snopet att semestern gått så jäkla fort. som tur är så längtar jag nästan lite till jobbet och ungarna mina. har kommit på det under dom sista dagarna.

igår "gjorde" vi sandhamn. det betydde att vi slöade oss fram till kvällen då vi gick och åt. detta för att efter det slöa ännu mer i båten (solen tog riktigt mycket av vårt humör) för att till slut samla lite kraft till att ta oss de 20 metrarna vi hade till discot. värsta kårenkänslan med lagom mycket svennemusik. trivdes som fisken i vattnet men tröttheten tog över...

ikväll ska vi grilla oxfile och kyckling, sjunga lite singstar, spela lite buzz och ta ett midnattsdopp! mums!

puss på er ni där ute!

sandhamn intaget.

nu regerar vi i sandhamn! ligger mitt i smeten med båten. första parkett. vill ni se så följ länken och titta efter bilden från hamnen med 5 större båtar i mitten. den första från vänster är vår! tyvärr sitter jag vid en mac, så ni får kopiera som på den gamla hederliga tiden...

ska iväg å inta lite mat snart. och visa min nya SNYGGA bränna. har aldrig (jo, men inte de senaste 7 åren) haft möjligheten att spendera varken mertiden av sommaren utomhus eller ens haft semester för att göra det. men det har ett yrke som dagisfröken och tre-dagars segling ändrat åt mig!

skepp åhoj!

livet är härligt! 25 grader i luften, 18 grader i vattnet och full sol. sandhamn är i sikte och där väntas en riktigt kall cider och ett dopp! *mums*

kålö.

drog iväg nästan sist av alla från lidö. efter två dagar till sjöss känner man sig som proffs! kryssar och sodukar här och där:P gud så låg humorn är. vi kom fram till kålö till sist. hade lagom svårt att välja vart vi skulle lägga till, tror alla är riktigt sugna på att komma fram till sandhamn.

har precis badat, 18 grader, hyperventliera som fanken, men annars är det bra.

längtar lite till falun just nu. pappa fyller år imorgon, göte och sylvia är i stan och det är crusing på gång. lite avis, eller mycket faktiskt...

har hittat massa skoj till den 20 september. det är alltså min 25-årsfest som är inplanerad då. så som jag sa innan, boka in!

inte mycket annat att skriva. heja kallur ikväll!!

puss.

lidön.

nu ligger vi i en naturhamn på lidön. efter att fått "bära på" (typ hjälpa till att inte skrapa i grannens båt) så ligger vi nu fast, förtöjda i lite tång.

våra försök att få igång ps2an för lite singstar har inte gått allt för bra, men ljud har vi fått i alla fall :P

nu ska vi fixa maten, mums!

kyrkogårdsön.

nu beger vi oss från kyrkogårdsön. mamma. du skulle inte vilja vara här... inåt fastlandet åskar och blixtrar det. jag gömmer mig nere i kojen (eller va de nu på båtspråk heter). sovit gött med björnfrossa bredvid mig. ja. björn hade nog lite lagom feber som frös under ett duntäcke i en kvalmig kojs. stackarn. annars är det riktigt najs här ute på sjön. nu ska jag sluta leka med datorn. hörde prat om grenblixtar. fy fan.

hängkuk & shopping.

ja. det är en ordlek igen. har vart och kollat på filmen hancock som i mitt huvud translatar till hängkuk. might not be funny, but I think so. helkonstig film men riktigt skoj. funderar på hur dom kom på storyn som utan att avslöja för mycket skruvas till under sisa halvtimmen. rekommenderas i alla fall!

annars har dagen bestått av shopping. ja inte sådan där rolig egoshopping utan shopping av förnödenheter. blev massa smaskiga saker som jag direkt ska sluta med efter semestern. herregud. de fyra kilon jag blev av med innan semestern sitter firmly på min kropp igen. men. jag är ju inte en dumbom. jag vet hur dom kom dit. och jag vet hur dom ska försvinna. jag hade i alla fall roligt när jag skaffa tebax dom! *mums*

nu ska jag packa lite. hoppas verkligen på riktigt najs väder i veckan. sola och bada vill jag göra!

finns på mobilen hela veckan. ni som inte har mitt nya nummer, leta på eniro.

fresten. boka upp 20 september. då ska ni till solna. sådeså. inbjudan kommer senare med posten.

puss på er! nu ska jag rocka skiten ur sista semesterveckan!

illamående.

bara jag som spyr på hur mycket mediautrymme pernilla- och englamördaren anders eklund får? att man till och med visar videos från förhören där han medger till morden på de båda? jag är i och för sig inte bättre som skriver om honom. men fan, nu får det vara nog! snart lär folk börja mörda bara för att kunna tjäna pengar på sina biografier och bekännelser. tvi säger jag. tvi.

jag kom på det!

Reuben Sallmander hette ena killen. från bland annat en ängels tålamod på 4an... sedan var det anders nordahl. han känner ni väl igen.. ja namnet säger mig inte mycket, men ni som någon gång sett andra avenyn eller castingen till den såpan lär känna igen honom. googla annars. :P

@home.

sådärja. 22.02 steg jag in i lägenheten. flyget gick super. kunde till och med starspotta lite. dock känner jag inte till deras namn så det är ju inte mycket att skryta med. gjorde dock min största starspott hittills när jag på utestället Färjan gick förbi Mats Sundin vid ett av borden. tyvärr fick jag det inte bekräftat förrän yp 5 dagar efteråt. men men..

har annars farit runt som bara den. tyvärr blev det nästan inga bilder alls. kameran låg tryggt nedpackad i väskan under hela resan. en ren fick jag korn på i alla fall.

klippte mig i förrgår. blev grymt nöjd. hade småångest i frisörstolen då min förklaring av vad jag ville ha var "se bara till att det blir ascoolt och dödshäftigt", liite vagt kanske. men som sagt. supernöjd. what do you think?

på söndag drar jag ut igen för den sista veckan på semestern. den ska spenderas i skärgården tillsammans med björn och hans kompisar jocce och johan. jag kanske till och med kan titulera dom som mina kompisar. kommer hem på fredag för att kunna umgås med LINDALUSEN! såååå roligt! ska tänka ut massa roliga saker!

nu ska jag lata mig i soffan!

amadores.

blev inte egypten. blev gran canaria istället. men lika glad för det är jag för jag får träna min spanska lite granna! hitta ett hotell precis vid stranden. fyrstjärnigt dessutom:) gött och få kunna lyxa till det fölrsta gången man sticker utomlands tillsammans.

annars har vi det gött här uppe i lule, var och bada igår i solen. har varrt på fest. hälsat på släkt och idag ska vi till boden för lite mer bad. imorgon ska jag klippa mig! ser framemot det vääääldigt mycket!

nu ska jag packa för badet!

27.

27 jävla myggbett terroriserar min kropp för tillfället. dom tar all kraft från mig. orkar inte skriva något mer...*pust*

luleå, här kommer jag!

så. nu är det bara 1 timme kvar innan vi beger oss till flyget för att flyga norröver. alltid lika spännande att flyga. älskar och hatar det om vartannat. *huuu* dock är det fantastiskt att man kan på en timme befinna sig 100 mil längre bort. gött att slippa den 12 timmar långa bilresan!

men vad ska vi göra då? jadu. förhoppningsvis blir det lite bad, massa besök hos farmor, göte m.m. vi ska på inflyttningsfest hos helena, vi ska gå på färjan. jadu. det finns saker att göra.. jag sa dessutom klippa mig!! ska packa ner kablen till mobben så man kanske kan ladda upp lite bilder.

gårdagen var riktigt skön! var ner till solna c och handla lite leggings och beautyfying things. fick sms av malin som undra om jag ville följa med och mata änderna. *haha* ni skulle ha sett. när ankor reser i grupp är de verkligen lätt skrämmande. dom har värsta strategierna när det gäller att få mat. omringa den med påsen, se till att den får panik och kastar brödet och anfall påsen. *haha* roligt var det!

naj naj. nu ska jag se till att jag packat det sista!

najs väder!

åh så fint det är ute! ska dra iväg alldeles strax till brunnsviken för lite sol och kanske ett dopp.

igår vart det IKEA av hela slanten. jag och björn slog följe med linda och jonas till tåget men hoppade av för att ta oss till barkarby. efter att fått hjälp av en korvgubbe och nästan blivit utskälld av en busschaffis (ursäkta att man som "turist" har frågor om vägen och smsbiljett) så hamna vi till slut vid det som min gamla filosofilärares fru kallade himlen.

det finna alldeles för mycket fina saker och alldeles för lite rum och pengar för att inhandla. för visst måste man ha stor kyl och frys samt tre meters diskbänk med nersänkt spishäll. för att inte tala om varmluftsugn med plats för flera formar plus en liten ugn för brödbakande. sedan måste man ha en 160-säng plus nattduksbord. och 2*4 meters garderob infälld i väggen. ja, ni förstår va!?

blev till slut några gardinstänger, panelgardintillbehör, dra-på-lakan samt servetter och wall-stickers som numera sitter på kylen. så fint! kolla in!

nu drar jag ut i naturen!
tjillevippen!

spännande.

ni kanske har märkt att jag skaffat en sådan där grej som visar vartifrån folket som läser min blogg är. jag tycker det är superspännande att se vartifrån ni kommer. förra veckan hade jag en läsare från pheonix, arizona (mind my spelling). hur sjutton kom den läsaren hit? jag vet ju oftast vilka folk det är som läser genom att se vartifrån dom kommer, men vissa har jag ingen aning om... jag är sååå nyfiken!! hejsa gärna i kommentaren!

spännande är det också att jag ska flyga på torsdag. men alla flygbussar är uttagna i strejk. spännande. förhoppningsvis hinner jag gå till arlanda om jag börjar imorgon bitti ;)

nu ska jag entertaina lite. elin och arne (björns fader) är här på besök. vi ska se på allsången och leta efter mina andra gäster som skall frysa i regnet uppe på solliden. hoppas dom får bra väder!

namnlek.

kom på detta på tåget.

tänk om det fanns någon i sverige som hette Sten Saxpåse. hade inte det varit fiffigt!

sedan funderade björn på om TransPlantation innebar att man planterade Transor...ja.. komiken är låg...

singeltjejer se singelkillar!!!

var inne på min kompis Carros blogg och såg att hon upprättat någonslags kontaktannonsförmedling. jag gillar detta initiativ á la "frusna män söker" och länkar nu till denna sida. så alla singeltjejer, kolla hit!

lycka till!

borta bra, hemma bäst!

må säga det. har haft det riktigt sköj i helgen, men va skönt det är när man väl får smälla igen dörren här hemma!

har hattat runt mellan mor&far och syster denna vecka vilket gjort att man blivit lite yr.  har vart till lager157 inte mindre än 2 ggr (vilket egentligen är helt normalt när man har camilla på besök:) och gjort av med aproximadamente 600 moneras. shit. å då hade man redan beställt kläder för typ 400:- innan man åkt upp. men aja. nu kan jag byta lite. å fin känner jag mig också, så iår när vi drar upp till luleå så kan jag känna mig finfinefinfin!

vi hann även med en tripp till framtidsmuseet i borlänge för lite lek. kul att einar (snart två år) är modigare än min när det gäller att gå i mörka rum. han tuffade på där inne med moster i släptåg. *huuu*

jag måste tipsa om att "åka hiss". ni vet, när man är på affärn och bakom en frysdisk sakta böjer på bena så det ser ut som man åker hiss. lägg gärna till ett tryck på de fiktiva hissknapparna. faaaan va sköj!

ikväll kommer en gammal gymnasiekompis och sover över. hon å killen ska gå på allsången imorgon har de bestämt, så varför inte slå två flugor i en smäll! så nu ska jag dammsuga lite. känns som det är dags... :P

bienvenido a Falun!

Hola mis amigos! Que tal? Sol y playa todo dia?

Kom till Falun förrgår och blev direkt upplockad för barnvakteri. gick riktigt bra! för att vara två timmar. hann liksom inte med så mycket. igår var det längre dock. en riktig arbetsdag, 9-15. Var ute hela tiden och nere på stan. hann inhandla ingredienser till min favvodrink junebug. suvvegott! recept kommer sist i inägget.

igår kom även storasyster med hela hennes familj. så nu är vi två storbilar som ska dra ut på äventyr! vi vet inte vart vi ska, men vi vet att vi kommer att ha roligt! bad och sol blir det nog och lite shopping på lager 157 :)

lär komma ett mycket längre inlägg senare i helgen. men nu vet ni i alla fall va jag har för mig!

JUNEBUG

Lika delar av Malibu, Midori, Bananlikör.
Häll på lagom med ananasjuice och shaka ihop tillsammans med massa is!
MUMSFILIBABA!

hasta la vista solna!

nu drar jag till falun. eller rättare sagt imorgon förmiddag. jag skulle ljuga om jag påstod att jag skulle glassa där uppe och njuta av semestern i en solstol. men jag skulle också ljuga om jag sa att jag inte såg framemot att åka uppåt. alla mina (minus en då) syskonbarn ska vara där uppe. både tuva, lina, pelle och einar. plus systrarna mina. anna och camilla. det ska bli skoj. men lite pirrigt. ska vara barnvakt. okej. jag är ju inte ny i gemet när det gäller att arbeta med barn. men ändå. dessa kan ju få men för livet!

sitter annars och fundrar på om man ska trycka på sista knappen och vips ha en charterresa till solen i december i handen. hittat urfint hotell i egypten. har aldrig vart där men det verkar ju fränt. och soligt. och varmt. fanken, 30 grader i december. det är inte illa. men, det är ju inte ökenklimat för intet liksom. jaja. snart lär vi bestämma oss i alla fall, så inte nå andra nissar snor våra platser!

nu har börnen gjort rhubarbersaft åt mig. mums.

design och inköp

så råkade man förstöra hela sin design då. så nu har jag fått sitta och trixa till allt. IGEN. vettefan hur jag vill ha det heller. så nu får det vara som det är en stund. grönt är ju skönt enligt dom som vet!

annars har jag inhandlat böcker idag. åhlens kör köp 4 betala för 3 på pocketböcker just nu så då kunde man ju inte låta bli.

som vanligt blir det verklighetsbaserade böcker man köper. jag försökte verkligen hitta något fictionliknande. blev en sådan i alla fall. så nu ska det läsas av. har redan läst två böcker. taxi av alexandra pascalidou och mig äger ingen av åsa linderborg. båda riktigt bra men annorlunda. inte sådant där som jag kallar smaskigt men riktigt intressanta levnadsöden som presenteras på ett härligt textkonstnärligt sätt.

moremoremore.

har hittat en till sida som är riktigt soft att kolla på...

jag som länge har haft en internal discussion with myself angående om jag borde ta upp broderi eller inte. idag anser jag att jag fick svar på mitt bryderi: