LCHF - igen!

Tisdag!
Jaha. Så var denna dagen till ända. 

Blev ägg- och baconröra till frukost och baconinlindad kyckling med kantarellsås till middag. Lunchen försvann liksom någonstans där emellan :)

Jag hoppas morgondagen blir lika "enkel" som idag. Med enkel menar jag inget sötsug, för det är verkligen DET jag vill slippa! Jag vill komma till den punkten då jag inte längre tycker synd om mig för att jag inte "får" äta sötsaker. För godsaker får jag ju fortfarande äta :) 

Var förbi medley idag också. Kommer nog bli ett kort där om några veckor. Ska försöka koncentrera mig på maten och rediga promenader just nu. Efter min födelsedag kanske!
Onsdag och torsdag!

Hallå!
Igår var det en dag i huvudvärkens tecken. De säger ju att man kan uppleva huvudvärk på grund av abstinens och kanske var det de som hände igår. Fortfarande inget godissug i alla fall! Varken igår eller idag!
Igår åt jag bacon- och äggröra till frukost, måndagens middag till lunch och avslutade med en skinka- och broccoliomelett. Smaskens! Egentligen skulle jag ha gjort en paj men jag blev för hungrig!
Måste säga att jag har hade ett överskott på energi igår och ett glatt humör :) Detta kom dock efter att jag slumrat bort huvudvärken :)
Idag har jag vart less på ägg. HU! Hade ingen majonäs hemma imorse så inte blev det någon räkmacka utan macka inte... Fick bli scrambled eggs. Hade vart gott om jag inte varit less på ägg :) Till lunch åt jag Icas cole slaw och köttbullar samt en ägghalva. Å nu på kvällen blev det en halv grillad kyckling med jensens colw slaw (INTE LIKA god som Icas må jag säga) samt lite bea-sås. Valde provencalsk denna gång men inte heller det var en hit... Chili-bea ska det vara!
Har kommit fram till att jag ska ta Nikons kvällsturer som motionsrunda. Satsa lite extra på att få upp tempot och busa med honom, tror det kommer gagna oss båda i slutändan samt ge mig en liten smärtare stjärt!
Anna, jag vet att du kommer igen när Tuva börjar på dagis! Men jag må lägg på ett kol om jag ska få plats i vagnarna på Gröna Lund!
Hörs nån annan dag!

Kommentarer
Postat av: Linda

heja heja! :) roligt att du bloggar nån gång ibland iallafall, bättre än inget :P

2011-08-12 @ 11:38:12
URL: http://lindamarianordin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0