Dag 8 & 9.

Sådärja. Söndag och en ny vecka som väntar. Spännande!

I och med mitt val att börja lägga om min kost så bestämde jag mig för att ha en "ät"-dag där jag, om jag vill, ska kunna äta exakt vad jag vill. Jag har ju tagit ett beslut att gå ned i vikt men för mig är det inte viktigt att snabbt som tusan ta mig dit. Om det tar 1 år eller 6 månader spelar ingen roll och därför tycker jag heller inte det är viktigt att äta helstrikt lchf hela veckan. Dock ska jag hålla mig till att äta 3 mål om dagen under den dagen och dessa enlig lchf (för det är inte potatis, ris och pasta som är min last, utan allt det goda söta däröver).

Hade smått panik igår dock eftersom min matplanering inte var i schack med min tidsplanering... Så det blev Fläskfilé och beasås till frukost. Långfil med kanel och scrambled eggs till lunch. Sedan tog det stopp. för då skulle jag iväg till Fehrm för filmkväll. Där avnjöt jag ostbågar och två glas cola. mycket gott. Glömde nämna att jag gjorde biskvier också. Var duktig dock och åt "bara" 3 såna..:P

Idag har jag dock hållt mig och har inte haft någon lust att äta något sött eller "onyttigt" fastän det fanns kvar. Vill inte chansa dock så jag skicka med björn resten av biskvierna till jobbet :)

Frukost 11.00: Ägg röra på 3 ägg och en skvätt grädde

Lunch 14.30:  1 ugnstekt laxfilé (ugnstekt med grädde och citronpeppar) och beasås.

Middag 18.30 (ej äten än dvs.): Kebabrulle (kebabkött, grönsaker, creme fraichesås och oopsiebröd)

Om jag blir sugen på något ikväll finns det lite gräddost eller nötter att snaska på. Får skriva upp det sen om det skulle bli något!

 

Känns som kroppen börjar anpassa sig i storlek på portioner och när jag behöver äta. Spännande vecka framför mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0