Dag 12, 13, 14, 15 & 16.

Hoppsan! Här har det inte skrivits på ett tag! Går verkligen upp och ner, men varför det inte skrivits denna gång beror väl mer på ovilja att visa vad jag har gjort... eller gjort och gjort, inte gjort kanske.


Jag har verkligen fått känna på kolhydratssug och ohunger denna vecka. I måndags så var det planeringsdag på jobbet och allt var hankypanky, alltså allt gick super! Tisdag likaså inga problem med godissug eller annat. Men sen kom onsdagen.


Onsdagen som så gick superbra fram till middagstid då jag hade bestämt mig för att ha min "ätar-kväll". Alltså kvällen då jag får äta vad som helst jag är sugen på. Var inte alls hungrig vid när det blev dags för middagen plus att vi skulle äta ute så jag beställde en kebabtallrik med inställningen att äta några pommes och det funkade faktiskt, riktigt stolt. Så här i efterhand så hade jag nog helt hoppat över dessa, men nu blev det som det blev. Till bion köpte jag en dricka, popcorn å lite blandat lösgodis. Om detta hade vart före jul så hade jag käkat upp allt. Men när bion var slut (3 timmar senare) så var typ bara hälften uppätet (å då hade jag inte köpt lika mycket som jag brukar). GLAD!


Tyvärr blev ju torsdagen inte lika bra då dels frukosten var slut hemma (dålig planering) och den uteblivna hemlagade middagen på onsdagen resluterade i att jag inte hade någon lunch. Eftersom jag jobbar på förskola och äter med barnen så hade jag tänkt käka det protein och grönsaker barnen får men denna dag var det grönsakssoppa och macka. SÅ KLART! Fick äta lite av detta och blev så klart inte mätt. Till mellanmål försökte jag dricka fil och äta ett ägg men jag var fortfarande hungrig. Å när jag kom hem från jobbet var jag för trött och hade för ont i huvet för att laga någon särskild mat. Så det blev lite glass... *suck*


Fredagen fungerade bättre, och lördagen fungerade bra tills jag skulle ut med mina vänner. På krogen. Med alkohol. Jaja. Jag hade roligt i alla fall!


Så idag är det jag som startar om, eller om och om. Jag fortsätter följa min uppsatta bana och tar med mig erfarenheten från veckan som gått.


 

Ida måste planera sin mat (check!). Ida måste handla maten (check!). Ida får ej vara för hård mot sig själv (check!) Nu kör vi!


2 motionstillfällen har dessutom planerats in inför veckan som kommer. Gym och promenad! Check!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0