Dag 11.

Sådärja. Dagen har gått i ett känns det som. En positiv grej med det är att man inte behövt tänka på mat. Det har liksom inte funnits tid. Kommer inte ens ihåg om jag var hungrig vid halv elva, jag brukar ALLTID bara hungrig vid halv elva. Men inte idag verkar det som.

Riktigt skönt att ha kommit igång på allvar både med jobbet och kosten. Fast det känns ändå ovant att käka det man käkar med tanke på hur inbankat det gamla sitter. Och då menar jag inte mina vanor utan det traditionella matvanorna, samhällets norm. Äta minimalt med fett, minimalt med socker och så gärna enligt tallriksmodellen.

Jag tjatar jag vet, men inget godissug idag heller! Stannade till och med vid lösgodiset i affären i dag för att insupa aromen. Men icke en tillstymmelse till sug. Detta hade inte gått innan jul...

Maten idag då!

Frukost 07.30: 2 ägg stekt i smör och creme bonjour kantarell + ett glas filmjölk

Lunch 11.30: Tacogratäng och grönsaker

Mellanmål 14.30: 2 ostskivor (vilket nästan inte är något mellis... var nöjd efter det)

Middag 19.00: Fläskkarré, beasås och vitlökssmör

Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0