Dag 10.

Hur snabbt går det för kroppen att gå in i svältläge? Jag har funderat på det nu ett tag då jag ibland blivit hungrig och inte haft något att äta. Alltid ska man väl haka upp sig på något!

Men eftersom jag, i mitt tidigare liv, kunde gå utan att äta något under en hel dag till att i andra stunden vräka i mig mat, så förstår jag ju att min kropp har riktigt knäppa invanda signaler. Då detta inte bara hände någon gång utan ofta och under en lång period (åratal) så antar jag att kroppen vant sig vi svältläge. Och är det något läge jag INTE hamna i så är det ju svält. Någon som har nått svar på min första fråga? För jag vill ju faktiskt att det jag äter används som bränsle, inte som isolering!

I morse var jag inte hungrig dessutom (vilket var vanligt under mina "svältarperioder") vilket också väckte fler tankar... Jag kan dock förstå att jag kanske måste hjälpa igång min kropp lite grann också. Liksom lirka upp den. Ge den nya vanor. På morgonen äter man frukost, vilket jag lovar dig, min kropp, att du ska få. Varje dag i framtiden!

Jag fortsätter i alla fall att vara utan godissug vilket är en oerhörd lättnad! Blir så mycket enklare då!

Frukost 09.00: 3 ägg med citronmajonäs

Lunch 12.00: Entrecöte med beasås och sallad

Mellanmål 14.30: Ostskivor

Middag 19.00: Tacogratäng med grönsaker

Ska gå och sova snart och känner mig fortfarande proppmätt (ta i trä), så ikväll blir det nog inget snacks! God natt!

OCH GRATTIS LINDA PÅ FÖDELSEDAGEN! DU ÄR BÄST!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0