kära dagbok.

nu är förskolan up and running igen. känns skönt att vara tillbaka och det känns bra att man för en gång skulle inte förhastade sig utan verkligen tog sig tid till att bli frisk. tror både vi fröknar, barnen och föräldrarna tyckte det var bra.

fick snacka en hel massa engelska idag dessutom. fick visa runt en mamma på förskolan min, nyss hitkommen från England. kändes väldigt ringrostig men jag tror hon förstod och fick ut det hon ville av besöket. varför är man så rädd för att snacka andra språk?!

dagens lärdom: människor med annat modersmål uppskattar att man försöker göra sig förstådd på deras eget språk. dom tjänar ingenting på att skratta åt en och detta ska jag komma ihåg. så fort du inte försöker prata snyggt så kommer du prata bättre! no pressure, play!

peace out. <3 Ida

ps. Grattis lillasystern min på födelsedagen! ds.
ps1. Å grattis systerdotter lina i efterskott! ds1.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0