så le.

har verkligen ett holistiskt problem just nu som bara verkar gå i en spiral rakt ner mot djupet. det psykiska och det fysiska hänger absolut ihop enligt mig och påverkar varandra både positivt och negativt. så länge det är en positiv åverkan så mår man bra. men hur vänder man cykeln när man som jag, verkar ha hamnat i en ond spiral?

två veckor innan jul åker man på en övre lugftvägsinfektion som ger en hosta så man varken kan sova eller leva. i och med detta åker man på feber, men bara på kvällarna och bara ibland. detta gör att man vill äta glass. (okej, vad som helst annars som gör att man känner sig någorlunda bättre will do). äter man tillräckligt mycket glass så kommer det att kännas i kroppen vilket ger en psykisk känsla av osundhet. till slut tar man tag i det å går till doktorn som skriver ut massa recept åt en. penicillin och hostmedicin åker i en om vart annat och man känner att man mår bättre.

väl när man ätit det sista av medicinen så dör farmor så man återigen känner sig sådär lagom rolig. å gissa vad som händer när man känner sig lagom rolig? jo, man blir sjuk. IGEN. nu med bihåleinflammation troligen. så imorgon är det jag som återigen ringer till vårdcentralen och beställer tid. funderar på om man ska beställa tid hos en doktor för en hälsokontroll med alla prover som finns. det ska inte vara såhär.

jag blir nog glad om ett tag. men tills dess så lär inte denna blogg vara den mest positiva. bara så ni vet!
kram.

Kommentarer
Postat av: Linda

Fy.. låter inte skoj alls.. Hade jag inte setat med en hemtenta hade jag gjort ett större mer tydligt försök att lätta upp din tillvaro. Men det enda jag nu lyckas frambringa är nu..att:



Man kan aldrig vara nere med en balong.. (nalle puh)



Så mitt råd är att be mannen skaffa fram en balong..

Tänker på dig iaf och önskar dig en friskare tillvaro med en massa glädje inom kort!!

Kram och lite krya på..

// Linda

2009-01-04 @ 19:06:40
URL: http://lindatheresejansson.blogspot.com/
Postat av: Linda

krya på dig gumman. snart vänder det!

2009-01-04 @ 19:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0