vissa kanske tror...

...att jag redan dragit på semester och andra kanske tror att jag tagit en "bloggpaus" á la blondinbella. men ack nej. ida är överarbetad.

tankarna har bara snurrat runt i skallen på mig och gjort mig halvt galen! förutom att man ska sköta sitt jobb och prestera där så ska man även vara bra flickvän, bra tentapluggare, bra sällskap, bra kompis, bra syster, bra motionerare, bra semesterplanerare etc etc. listan kan göras lång. just nu är det dock så att jag inte hinner med! å mitt i allt det här så ger min kropp upp och slänger dit ett ryggskott. så idag har 950:- av mina fina semesterpengar (ännu mer ångest) gått till min rygg. Å ALLT DETTA HADE KUNNAT VARA LÖST OM JAG BARA TAGIT MIG I KRAGEN OCH BÖRJAT MOTIONERA!

för visst är det så att man, för att kunna fungera i livet, måste trivas med sig själv? gör jag det just nu? nej. varken fysiskt, psykiskt eller holistiskt (som egentligen är de två första orden ihopslaget, men det låter alltid bättre om man anger tre alternativ)

nu ska ida sluta göra vad alla andra tycker hon ska göra (det vill säga det ida egentligen tror att andra tycker att hon ska göra. å nej. det hon tror att alla andra vill att hon ska göra stämmer så klart inte in på det hon tror att dom tror) å göra det hon själv vill. å trivs med. men först alla måsten.

måste klara tentan
måste vara en bra pedagog
måste säga vettiga, sanningsenliga och intelligenta svar på utvecklingssamtalen
måste slappna av!

sådär. mitt liv. just nu. i ett nötskal!

kan det inte bara vara över! gran canaria kunde inte vara länge bort just nu...

Kommentarer
Postat av: Storasyster Camilla

Det viktigaste DU ska göra nu är ta vara på dig själv, skit i alla andra.

Det viktigaste är att du mår bra, gör du inte det så gör vi inte det!!!

Vi andra kan anpassa oss...;))



Du behöver den här semestern, bara ta det lungt, äta god mat och gå långa promenader.



ÄLSKAR dig!



Puss och kram Storasyster

2008-11-18 @ 22:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0