självuppfattning.

idag har jag försökt rannsakat mig själv. startade morgonen med en promenad och försökte tänka positiva tankar. detta slutade med att jag kom fram till ett projekt: Midsommar 08. ska verkligen försöka förändra vissa negativa tankegångar som är helt orationella och som bara förstör.

när jag väl kom till jobbet så hade vi fått en ny bok som handlade om hur man kan förändra självkänslan hos barn. att få barn att förstå att det enda som betyder något är dom själva. det behövs inte jämföras vem som sprang fortast eller var starkast. man är bra och värdefull vem man än är. för det finns ju faktiskt ingen annan om är som jag. känns ju som självklara saker, men fy sjutton va svårt att få in det i sitt eget huvud. för om man inte tror på det själv så kommer ju ingen att göra det!

stod förresten i metros horoskop att mitt liv skulle ta en ny vändning i positiv bemärkelse, så jag hoppas verkligen att det är detta som menas.

jag är bra för att jag är jag! sådeså.
puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0