psykofarmaka.

första gången jag hörde det ordet var i femman eller sexan då vi skulle ha glosor på ord vi inte visste betydelsen av. kalle kommer jag ihåg, valde ordet psykofarmaka. psykofarmaka är alltså medicin som riktar in sig på psyket.

placebo var ett band som introducerades för mig också i ungefär denna årskurs. det var ett slags indie-punk-electro-band (jag kan dock ha fel) som var lagom dystra. placebo är ju annars ett ord för verkningslösmedicin som använts i forskningsyfte och det är här detta inlägg vill ta vid...

jag har handlat MittVal Kvinna i ett desperat försök att utröna om jag blir någe piggare eller mår någe bättre. detta kan både vara ett psykofarmaka eller placebo, men jag ska ge det ett försök... snyggt försök till att "knyta ihop påsen" va?! :P

ska dra till kista nu och tjecka läget!
puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0