motivation.

jag behöver motivation. motivation att ta tag i träningen. känner mig totalt nollställd när det gäller träning. kan ha med min trötthet som kommer efter jobbet. men innan jobbet hinner jag inte. skulle vilja komma iväg på typ pump minst en gång i veckan, men det känns som en omöjlighet.

kanske är det att jag inte har några riktiga mål med träningen som gör att jag inte känner mig överväldigt pigg på idén? vill bli fastare i kroppen, det enda jag vet, har aldrig varit duktig på att jobba emot mål...

några som har sköna motivationtips? eller tips på hur man får igång glädjen till träning igen?

puss på er! nu ska pysslas!

Kommentarer
Postat av: Jocke

Hej

Var med och svara på dagens fråga på

http://vastertorp.blogg.se/1204356179_dagens_frga.html

Tack för din medverkan

Mvh

Jocke

2008-03-01 @ 12:57:20
URL: http://vastertorp.blogg.se/
Postat av: miss xl

Jag tycker du ska testa nåt nytt! Testa att gå en kurs, t.ex buggkurs, ridkurs, taekwondo eller liknande, kanske en träningsform du aldrig har provat, lite som en utmaning. Pump och aerobics kan bli så tråkigt i längden... I tillägg: Betalar man för en kurs/förskott så känner man sig rätt tvingad... fast det ska ju vara kul också! :)

Annars kan du ju hitta en träningskompis så kan ni motvera varandra :) Jag skulle önska jag hade en som ringde och tjatade på mig ;)

2008-03-01 @ 15:31:27
URL: http://xl.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0