grrr.

blir otroligt irriterad på att verkligen fatta nada när det kommer till mobiler och mobilabonnemang. har snöat in mig på en mobil, nämligen sony ericssons w890i, som verkar bra och frän på alla sätt. mobil är en av sakerna jag lovat mig själv att få uppdatera när jag väl fått fast inkomst! men så kommer man till den där grejen som kallas abonnemang.

har haft kontantkort ända sedan jag själv började pröjsa för min egen telefon och det har väl funkat bra, ända tills pengarna tagit slut. därför är jag just nu inne på abonnemang. fast samtidigt ska jag, teoretiskt sätt, kunna ladda mobilen med minst 500:- varje månad. så pengarna bör ju inte ta slut. men i alla fall (gud vad jag pladdrar). nu kommer jag i alla fall till mitt lilla problem som jag inte fattar.

på telenor kan jag få abonnemanget för 299:-/månad, bindningstid 24 månader, för 0:-. jag behöver alltså inte "betala" för själva telefonen. jag kan dock välja att binda mobilen i 18 månader och betala 850:- för själva mobilen.

på halebop får jag abonnemanget för 249:-/månad, bindningstid 24 månader, men måste då betala drygt 2200:- för själva telefonen. och här kommer det jag inte fattar. det står då att jag enbart ska betala 93:-/månaden... men för vadå?

jag känner mig lika borta som dom där människorna i lost. lost lost lost lost lost lost lost. så känner jag mig.

någon som kan bringa klarhet eller helt enkelt få mig på bättre tankar och skippa abonnemanget helt!??

puss!



Kommentarer
Postat av: Anna

ring micke och fråga, han kan ju allt om mobiler...han kan nog sälja en till dig med...=)

2008-03-24 @ 15:25:34
URL: http://tegels.blogg.se
Postat av: Anna

ring micke och fråga, han kan ju allt om mobiler...han kan nog sälja en till dig med...=)

2008-03-24 @ 15:25:50
URL: http://tegels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0