midsommar.

nej. det är inte samma inlägg för tredje gången i rad, men väl tredje rubriken med samma namn. *öhö*

som sagt. blev att åka till kära dalarna ändå. en riktigt trevlig helg blev det! själva midsommarafton gick i lugnets tecken. massor av god mat intogs och en riktigt härlig tårta åts! *mums* spelade dart och kollade på rain man senare på kvällen innan man ovaggad damp ner i sänghalmen.

  

lördag blev bilåkandets dag då vi på förmiddagen drog iväg till sundborn för att insupa lite äkta svensk kultur. det förbannat fint där ute. om någon vill ge mig ett hus längs ån där så flyttar jag dit any day! förutom att strosa runt carl larsson-gården och dessa små bodar så såg jag världens fränaste bro. i en del av "sundborn goes extreme" så har de gjort som byns enda bro till en trasmatta. själva broräcket är inlindat i stickningar av alla dess färger medan själva bron är målad i olika färger. riktigt fränt!

   

efter sundborn drog jag och björn till svärdsjö med anna, tuva och micke för att se lite hederlig kyrkbåtsrodd. lyckades planka in på området då de tog hela 40 spänn för att se på det. och sååå mycket är det inte värt. toftbyn vann i både dam och herrklassen. sprang på matilda martin fresten! hon mådde bara bra. ingen young gymmix dock, men ärligt talat. ingen kan ju vara bättre på sånt än vi! :P

   

på kvällen bar det av till dössberget för att se på pumpbolaget. jag och anna groggade på något av det sliskigaste jag har smakat. vodka, pineapple-drinkmix samt fruktsoda. *huvva* vi satt och fjortisspanade på landroverflaket och letade efter bråk. inte att vara med i, men att kolla på. så spännande. såg hela tre polisingripanden. yeah. ska det vara bonnigt så ska det vara bjurs. :P kan i alla fall rekommendera pumpbolaget som coverband. i alla fall om man gillar rock. vilket man bör!

  

söndagen innebar ett gruvbesök med god fika på bagarstugan. detta är ett måste för den som ska besöka falun. hembakt och generöst! fick en riktig prommis dit och hem vilket var behövligt efter allt gott man käkat under helgen! gick en sväng genom elsborg vilket resultera i längtan efter ett hus. gärna i falun. det är såå fint juh. aja. nu ska jag sluta klaga och hoppa i säng en stund. 4 dagar kvar till semestern!

yeah!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0