wohiiii me!

jag vet att man inte ska skratta förrän man gått över bron (är det verkligen så klyschan e? tveksam!) eller något liknande, men nu tänker jag det. min gråmulna tankar över min svala ekonomi är över. i got a job! i alla fall för två månader (kanske en, men hoppas två)!!! okej, inget som ligger inom min utbildning, men ändå barnarbete. alltså JAG arbetar med barn, barnen arbetar inte FÖR mig, ja, om de inte kan hämta kaffe åt mig, men jag dricker ju inte, ja, så nu vet ni. ;)

de ringde idag och hörde om jag kunde tänka mig att vikariera på en förskola i någon månad eller två med start på måndag. yes sirrreee sa jag och tackade. är en montessorförskola som drivs av ett föräldrakooperativ. det du linda. allt man kan fasa. :P nej då. ska bli intressant. hoppas jag trivs bara. ska känna efter på måndag. men men. nog om det.

vicka på samma skola som igår i svenska och matte. gick i genom massa j-ljud och räknade sedan sekunder, litrar och centilitrar. riktigt kul! sedan ringde melinda och hörde om jag kunde träffas idag. ännu roligare. man blir lätt ensam här i storstan. så lite fika på 7/11, shopping och systembesök blev det. så ikväll ska ida bara luta sig tillbaka i soffan, låta männen stå i köket och låta sig väl smaka av köttbullar och en riktigt kall cider. mums.

imorgon blir det promenad. ska bli riktigt solgigt och ida vill till hagaparken. najs.

puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0