trixat.

så. nu har jag trixat klart och slösat med ca 1 timmes diskussionsskrivande. jag är såååå duktig! blev nöjd i alla fall. och det är det som räknas!

har tagit tag i mitt liv igen. elle rättare sagt allt som handlar om vikt, hälsa och att må bra. jag och björn har bestämt oss för att komma i riktigt fina kläder i sommar. jag har tänkt tillbaka på hur jag gjorde förra gången och kommit ihåg att det som skiljer mitt liv då från nu är jag själv. då bodde jag ensam och behövde bara tänka på mig själv och enbart mig. speciellt när det handlade om distrubuerandet av tiden. ville jag gå ut på en prommis klockan sju så gjorde jag det. men nu? nu känns det som jag anspassar mig till björn. inget dåligt med det. men jag är jag. jag är inte björn. tror jag lätt gör så i förhållanden. slutar tänka på vad jag vill. och så får det ju inte gå till. jag vill må bra och det är enbart jag som kan göra något åt det. sådeså. om jag vill gå på body pump klockan 17 när björn kommer hem så ska jag ju gå. inte hoppa över det bara för att det är schysstast att vänta in björn. som sagt. det är bara jag som kan ta tag i det.

så nu har jag det. jag har inte förbjudit något för sånt tror jag inte på. man ska få äta allt! men man kan äta mindre. är maten verkligen godare för att man äter en portion till? man kan ta en portion till om man är hungrig men inte annars. blir godiset godare bara för att du köper ett halvt kilo istället för 1 hekto? och varför ta av alla sorter när du inte gillar allt? ät bara det du tycker är gott.

så nu står man här med förväntningarna att man i sommar kommer in i en riktigt fin klänning, riktigt snygga bad ass-shorts och att man kan köpa en riktigt snygg bikini. har inte satt något viktmål men ca 1-2 kilo i månaden får gärna försvinna..:P sakta men säkert är bättre än fort och riskabelt. livsstilsförändring tar tid. för jag vill inte gå ner i vikt om jag ändå går upp i vikt när jag börjar äta "normalt" igen. what's the point? har läst massa bloggar där folk går på de mest otroliga dieterna. shit alltså. vem kan leva på nutrilett i flera veckor?

vill kunna jogga råstasjön runt i sommar. en sträcka på kanske 2-3 km vilket inte låter mycket men med tanke på att jag nog aldrig sprungit mer än, ja 4 km kanske (då jag var som mest tränad) så är det ett lagomt mål tror jag. så nu mina vänner. nu ska ni få höra..:P stackare. men jag måste skriva om det. om jag bara håller tyst om det så lär jag ju sitta med chipsen i knät redan i kväll (njae, så farligt e det inte). men bättre att fler vet så de kan pusha. både mig och björn.

tack för att jag fick skriva av mig. puss på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0