the voice tv.

jobbet har inte ringt än. börjar känna mig lite fattig. eller rättare sagt jättefattig. vill jobba, kan jobba men får inge jobb. jävla skit.

men apropå titeln på inlägget. förstår inte hur tjejer/kvinnor kan vara så jäkla besatta av skor och väskor för tusentals kronor. finns det inte viktigare saker i världen? mat på bordet? pengar till räkningar? blir också lite less på all generalisering om kön. att det ena ska vara på det ena eller andra viset. kan man inte bara få vara sig själv utan begränsningar?

pratade med min chef på simmeriet igår som ska ha barn. en pojke. till. men hon hade en feminin pojke. hur kan man säga att man har en feminin pojke? bara för att han gillar att pilla med örhängen. han är en individ som gillar örhängen! inget mer. blir så less. hoppas jag kan förankra mina tankar om kön tills jag själv får barn.

det är också en konstig sak. jag är inte alls sugen på barn. men ändå innehåller min mobil en hel anteckningssida massa barnnamn. om jag lägger upp dom, lovar ni att inte sno då? zlatan har ju redan snott ett liksom. kommentera gärna, eller lägg till namn. vill ha mycket att välja på när det väl drar ihop sig;)

*tyrone*maximilian*aselea*leja*nikon*lobelia*tyko*malte*kornelia*kilian*
*gusten*ofelia*valdemar*ville*


Kommentarer
Postat av: miss xl

Kan inte säga det bättre själv. Det VÄRSTA jag vet är när mammor bombarderar sina små "prinsessor" i färgen rosa. Har en gammal väninna som har klätt hela dotterns rum med rosa tapeter. Överalt är rosa gosedjur. Barbies med rosa klänningar. Dottern går bara runt i rosa prinsessklänningar och rosa spännen i håret. ALLT är ROSA! WTF är problemet? Är huvuduppgiften i ens tjejs liv bara att se "söt" ut? Sitta på en pedestal som vilket annat objekt som helst? Sönerna får följa med pappa och byta däck, varför får inte döttrarna det? Varför måste vi sätta barnen i maskulina blå vs feminina rosa fack?

Som tur är fick inte pappa några söner så jag kan byta däck och olja på bilen...

2008-01-21 @ 11:17:40
URL: http://xl.webblogg.se
Postat av: ejlien

hallå pudding!
=)
hoppas d e bra me dig... om ja va typ 8 å hade dig som lärare skulle du va min favvo.. e ja helt säker på!
;)
va tycker björn om de där namnen?
=)
bara undrar lixom... ja tror han skulle rynka ansiktet lite för några av dom iaf(?) hehe
=P

2008-01-21 @ 18:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0