poliklinisk operation.

ni som är känsliga kan sluta läsa. tror dock inte detta inlägg blir alltför kräkframkallande.

så var man där då. dagen d. dagen man absolut inte sett framemot. dagen som jag och linda skrämt upp varandra i telefon om.

kom till motaggningen runt kvart över 7 för att skriva in mig. fick sedan komma in till en sköterska som förklarade hela ingreppet för mig. det de skulle göra var att ta bort cellförändringar på min livmodertapp med laser. mina tankar innan operationen hade varit att darth vader kommer in med sitt lasersvärd och med raspig röst talat till mig: "give me your livmodertapp"... så var det dock inte.. :P snälla sköterskan gav mig en hojt så jag blev riktigt avslappnad och riktigt riktigt trött. snarkade iväg i någon timme innan det var dags.

som vanligt är det ju inte skönt med instrumenten därnere. kommer ni ihåg den här grejen som pressade trät i träslöjden samman när man hade limmat.. tänk den fast tvärt om.. tvingar isär..*huu* och spruta på det.. inte skönt. men resten gick som en dans. de hade ett stort mikropskop som gjorde att jag kunde se vad de gjorde. de brände bort en bit stor som en liten champinjon. fränt. börjar känna mig som elin som tycker det är fränt med att sätta katetrar..;)

sedan var det bara att sova en stund till, få lite macka och choklad och gå hem. dock med förmaningen om inget samlag på 3-5 veckor (hellooooo!?) samt inget bad. kul. mitt nya jobb var simlärare.

fick också veta att jag blivit lönesatt hos min andra arbetsgivare. 140:-/timmen... för mig är det okej just nu.. men när examen kommer då ni!

lär komma mer senare idag! puss!

Kommentarer
Postat av: ejlien

spännande!
;)
men ja tycker nog darth vader-versionen hade varit snäppet häftigare
=P
låter helt galet me champinjonen dock.... d e ju asstort(?) har man nåt kvar sen...?
om du blir intresserad av d där... tänk då hur kul d e om man kan massa grejjer runt om, om va allt e å vaffö man gör vissa grejjer
;)
så jävla typiskt då me simningen......(!) meeen, du fick ju choklad
=P

2008-01-16 @ 19:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0