pensionsparande.

hello. okej. jag visste inte detta förrens för något år sedan, men det kan ju inte komma som någon större chock. på tv4 nyheterna tog de precis upp att kvinnor får mindre i pension fastän de har samma lön som männen. nähä? vem är hemma mest tror ni? får man pensionpengar då? för att få pension måste man arbeta. idag börjar det väl ändra på sig lite, men det är fortfarande kvinnor som är mer hemma med barn. detta leder till att de inte får lika hög pension.

jag tycker de män som arbetar medan frun är hemma med barn borde "betala" frun och sätta in pengar på dennes pensionkonto, eller helt enkelt vara hemma femtio/femtio. det kan skilja rejält mycket i pension (nästan en halv miljon), så befogat är det ju.

nu har jag fått skrivit av mig. ska sticka snart o jobba. ha de gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0