gnällkärring.

när jag satt på bussen hem så började känslan smyga sig sakterliga på. den där känslan man inte borde känna om man är under 70 år. att man börjar förvandlas till en gnälltant. turligt nog så gnäller jag inte högt. utan bara i mitt huvud. 

det första jag började gnälla på inne i huvudet mitt var detta fenomen som ungdomarna i dagens samhälle har, nämligen att lyssna på musik i mobilen. jaha, tänker ni. det gör väl jag med. men jag tänker inte på ni som lyssnar i hörlurar, utan dessa ungdomar lyssnar i högtalare. överallt. i klassrum, på tunnelbanan, i bussen och på promenadvägen. det skrämmande är inte att de lyssnar utan vad de lyssnar på (fastän att inte få välja om man vill lyssna eller inte är jäkligt irreterande). som idag utanför skolan. där står ett par flickor i den uppskattade åldern av ca 9 år. i mobilen, genom högtalaren lyssnar de på den avskyvärda låten "alla som inte dansar är våldtäktsmän". 

om jag hade hört den för 2 år sedan då mitt liv såg liiiite annorlunda ut hade jag säkert gjort tummen upp. då lyssnade jag gladeligen på byz med hans sexlåtar och gangsterrap där de svär i varenda mening. men nu. att man ska bli utsatt för sånt.. 

aja.. nu börjat jag tappa tråden i skallen. är såååå trött. ska bara vara tråkig ikväll. kanske kan utveckla mina tankar mer senare. men bara kanske.

*zzzzz*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0