bara bröst eller inte.

sitter och väntar på ett samtal som jag inte tror kommer, för jag har nog glömt att anmäla mig...hmm..

men medan jag vänta så läser jag i diverse tidningar om dessa bröst som vill synas, men inte får synas i sveriges badhus. jag tillhör inte någon förening som förespråkar det ena eller det andra, men är diskussionen lite onödig?

badkläder har man väl först och främst för sanitet, alltså att de bakterier vi har där nere mindre enkelt kan plaska ner i vattnet och gifta sig med varandra. att skyla är bara sekundärt. men då är det ju denna fråga som måste besvaras.

vad är det med en kvinnas bröst som gör att man mste skyla dom? killar har också bröst, ska inte dessa också skylas? nej, dessa ska visas överallt, i badhuset, på stranden, i vissa fall på stan. men det är inte okej att visa kvinnorbröst. varför? det finns ingen biologisk förklaring, inte heller social utan allt är kulturellt. det som är kulturellt är dock bestämt av oss och vår omgivning. jämställdhet tack! lika möjligheter och skyldigheter för könen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0