kära moder.

min kära mor har sett ett mönster i min blogg. speciellt senaste veckan. under veckodagarna så blir det inte mycket skrivet medan det blir mer skriver under helgerna. så rätt så rätt. är ju helt slut efter jobbet, så det enda man vill göra är att dra ett gammalt täcker över sig. skönt dock att äntligen vara trött på kvällarna. skönt att få någon slags dygnsrytm.

i veckan snacka jag med min "gamla" gymnasiekompis linda. vi pratade (eller jag kanske bara) om att man må hitta ett jobb som man brinner för. detta har jag funderat på i veckan. brinner jag för barn och skola? jag frågade mig själv till och med: "gillar jag ens barn?". detta var dock dagen då ida var på småis. de senaste dagarna har jag kommit fram till att jag gillar barn ja, men jag föredrar äldre sådana. från 4 år och uppåt. jag måste få något utbyte av de barn jag spenderar tid med. så. nu till nästa fråga. om jag går med på att bära ett barn och föda det, vem är frivillig att ta hand om det i tre-fyra år? så jag slipper snor och bajs. frivillig någon?

och nej jocce. när jag säger att jag gillar barn så är det inte på samma vis som du. :P





apropå träning. why not merge two activities at once?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0