inget illa om...

vuxna, men dom borde tänka på vad de säger framför barn. okej. jag är inte världens ängel med tanke på mina svärord men jag försöker verkligen!

idag vid matbordet så sitter vi och småpratar då kollegan plötsligt måste hämta sallad: "för man vill ju bli smal till bröllopet. för tjock vill man ju inte vara, eller?" och ser frågande på barnen. MEN HERRE GUD MÄNNISKA! blev så arg så jag skulle kunna sagt till henne då och där. två av de andra lärarna är medlemmar i Viktväktarna vilket också gör att det blir en del viktprat. blir så ledsen för barnens skull. som om de inte blir nog färgade hemma. byt ut ordet smal mot hälsosam så har vi kommit en bit på väg.

jag själv känner inte för att vara ett enda dugg hälsosam. inte för att jag egentligen är sugen på något särskilt. men jag blir bara så less på att hela tiden fundera på mat samt tänka på vad jag ska och bör äta. jag vill ha en normal metabolism. sådeså. en sådan som gör att man slipper fundera.

åhå. nu ska jag vila en stund. får se vad som händer i helgen. kanske fötter. *hahahaaa* vilka skämt man drar ;)

herrå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0