fundrar.

okej. sitter på bussen från dagis emot sollentuna då samma tanke som så många gånger slagit mig dyker upp i mina tankar. vad fanken gör man här? alltså inte på bussen. men i stockholm. och inte på det sättet att jag vill flytta utan rent allmänt. överallt ser man sju hundra identiska höghus. 10 villaområden av samma karaktär. allt så j-la inträngt. känns som packade sillar. allt är så fult om man får säga så. det känns lite meningslöst liksom. massa opersonliga hus där familjer åker hemifrån 2 timmar innan jobbet börjar för att komma till jobbet i huvudtaget (bilköer vettni). kommer hem två timmar efter jobbet slutat för att det tar 1 och en halv timme extra på grund av bilkö. åker och handlar med barnen. kommer hem efter halv sju. lagar middag, äter. lägger barnen och läser en stund innan dom själva somnar in. det är det jag tror händer i alla fall. huuu. ångest.

tur att man har en grym man att komma hem till som drar ångesten om ett liv av arbete ur en... :)

imorgon = alla hjärtans dag. ska och vill inte fira. sådeså. en vanlig dag som alla andra. ska inte gå på försäljarnas trix!

puss på er!

Kommentarer
Postat av: ejlien

haha... d där e inte livet i stockholm... d e mer karaktären av familjelivet
=P
förutom husen då.. fast vi har fler jobb här å andra sidan
=P

2008-02-14 @ 23:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0