första för helgen.

första inlägget på typ tre dagar blir om min reaktion på en artikel i aftonbladets första sida (nätupplagan). först skriver de om hur en flicka fått uppleva den sexistiska glamourvärlden, från spy bar till vegas. sedan fortsätter de med en genomgång av de tjejer som "lyckats" som glamourmodeller och hur de gjort.

jag bara undrar, hur fanken kan man "lyckas" som glamourmodell och är det något man vill att dagens ungdomar ska eftersträva? är det inte redan för stort tryck på utseende som det är ute i samhället? blev bara fundersam. tycker det är läskigt att medierna inte tar ansvar för vad de slänger ut...

aja. blev väl inte ett så genomtänkt inlägg som jag tänkt. men nu ska jag rusha till tåget. skriver mer när jag anlänt till solna!

herrå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0