gud fader, ge mig mod.

okej gud. jag tror inte på dig men kan inte någon förbarma sig över mig och ge mig lite mod och positivt tänk! har hittat värsta danscentret! en av sakerna jag alltid tyckt har vart superkul är att dansa och en av sakerna jag lovat mig själv att göra är just att dansa. men. vågar man verkligen anmäla sig till en nybörjarkurs?

jag, som vid mitt sinnesfullabruk vet att nybörjare innebär att man inte behöver ha någon annan erfarenhet än ett glatt humör. men just nu säger mitt förvirrade sinne att det är väl inte alls så säkert. om man väl anmäler sig så lär man säkert hamna i en klass med massa viga benrangel som dansat sedan blöjåldern. snälla sinnet mitt. ta dig samman och fatta att det inte alls är så! sedan så är det ju det här med kondis. min kondis är verkligen nedkörd i botten. så där har jag också en anledning, enligt mitt förvirrade sinne, att INTE anmäla mig. men, återigen. sinnet mitt, vad må man göra för att få bättre kondis?

när blev jag är så här feg och oengagerad i mig själv? medicinen för mig är egentligen att bara kasta mig ut i allt möjligt. för som mitt gamla hälsosamma sinne sa; "det kan ju inte gå värre än åt helvete, å det är ju inte så falit?"

imorgon är det jag som anmäler mig till en danskurs.
imorgon är det jag som tar på mig inskolningen för vårt nya barn på stora.
men under tiden tills imorgon så är det jag som ligger under täcket och skakar.

puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0