pust.

jaha. så har man suttit på möte hela dagen. roligt möte i och för sig, men det tar tyvärr inte bort min trötthet. Speciellt inte när man hemma har fått ett brev från en annan vikariepool som inbjuder en till möte. får nästan lust att skicka ett mejl eller ringa och höra om lönen är bättre för att kunna avgöra om jag ska gå eller inte. jag är fullt tacksam för att ha jobb, men det känns som dom snyltar ganska mycket på oss arbetande. känner sig lite smått utnyttjad. men vad ska man göra när man inte får jobb? och hur ska man tackla vetskapen om att man, om inte vikariepooler fanns, säkerligen skulle få ett jobb. verkar som om skolor hellre anställer mindre kvalificerat jobb till billigare pris än att anställa utbildat folk till vettigt pris som dom dessutom får behålla. men. jag ska vara tacksam. jag har ju fått tröja och nyckelband. ironi på högsta nivå.

annars ser jag spänt framemot morgondagen! simskola med småbarn. superkul! ska verkligen bli aproligt att följa med och hjälpa till. plus att jag får ju betalt för praktiken. hela 50 spänn timmen. fatta ;) jag kommer bli rich a la rich! *hihi* blir bättre sen dock;)

fastän mina tankar låter negativa så ser jag ljust på framtiden. även om jag inte får ett fast jobb så kommer jag att ha jobb. och dessutom lär jag ha det roligaste extra knäcket jag kan tänka mig. och hellre arbete än inget arbete. så är det! och vem vet. en dag så kommer man till den skolan man är ämnad för, och då säger det klick. och katjing. kanske.

puss på er.

dagens bild uteblir då ida inte vågar slå på björns dator. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0