godkänd.

åh så skönt. nu kan jag bocka av första kursen denna termin med ett godkänt i fickan. är verkligen supernöjd med att enbart ha överlevt denna period. känns verkligen att jag bara väntar på att få börja jobba. har liksom ingen ambition eller lust till att göra mer än nödvändigt. är bara så trött på plugget. jag vill ut i yrkeslivet och lära i praktiken. kanske är det där jag kan få ihop teori och praktik. på papper och i böcker känns det nu ganska svårt med det.

å så var det de här med jobb. grubblade rejält igår kväll. vad händer om man inte får jobb? jag har aldrig vart arbetslös i hela mitt liv! samtidigt så har jag min egokänsla av att varför skulle inte jag få jobb? samtidigt som självkänslan drar ner en lite och säger varför skulle du få jobb? Och vilka jobb ska man söka? Jag känner mig kompetent nog att jobba från förskolan upp till högstadiet samtidigt som min examen enbart säger högstadiet. åh. blir bara så frustrerad. tänk om jag kunde ta all energi som jag lägger på att tänka på jobb till att arbeta på min uppsats. hu.

aja. ska försöka glädja mig åt mitt godkänt nu en stund. slapp till och med göra sista uppgiften. så det ska jag väl vara glad för? eller?

puss på er alla lyckliga med jobb! hoppas jag har joinat erat gäng i januari!

Kommentarer
Postat av: Emma

Ida, klart du får jobb! Man kan ju i värsta fall jobba på fritids eller förskolan, eller hur =) behövs alltid folk där! kram

2007-11-12 @ 19:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0